Supí skály
21. - 23. 6. 2019

Když jsme s Přečkosem cca před týdnem zvažovali Tatry nebo Ádr, bylo to tak 50% na 50%.

Vzhledem k El Niňo efektu (tzn. že ještě ve čtvrtek meteorologové neví, jak bude o víkendu) se rozhodujeme pro Polickou pánev. Když už nevyjde počasí, aspoň bude kultura.

V pátek o půl desáté přijíždíme na bivak a při svíčce a pivečku kujeme pikle na sobotní den.

Přestože hlásili na sobotu syfil, nám již od samého rána svítí sluníčko a my vyrážíme do skal. Tentokrát světe div se - náš směr jsou Supí skály. Kdo neví, kde to je, tak ať mrkne na www.piskari.cz. Přestože v pátek docela dobře celou oblast zalilo a my přicházíme pod skály s despektem, po prvním sáhnutí na skálu zjišťujeme, že je to suchý na troud (skoro přeschlý). Dáváme na rozlez starou klasiku na Biskupa, dvoukruhovou širočinu, která Vás odmění nádherným výhledem na Bišík a celý spodní sektor Supích skal.

Neříkám, že jsem se u toho nezapotil, ale chrotal jsem blahem od spodu až nahoru. Maro s podobnými pocity mi za chvíli třepal "pařátem" a společně jsme v naději na HORE ZDAR koukali (naivně)do vrcholovky.

Pokračujeme na vedlejší kopec, který není tak širočinový a krásný rajbásek pod vrcholkem (autor cesty Špek) nás opět nechá ponořit do krásy pískovcového lezení. Přidáváme skvost místního sektoru "Supí orloj" s třemi prstýnky ve stěně (krásný bolder - těžké místo - by řekl Beloš u posledního) a pak se trochu vybojíme i Skobič i Maro v Černé hraně na Oltář.

No na pískařích píšou něco o dvou smyčkách pod kruhem, ale styl kruh - slaňák, taky není špatný, jen z metodického hlediska nic moc. Kolem 17 hod. máme 4 cesty, 4 věže parádní pocity, jdeme umocnit do hospy na Bischofstein. Pivo, které má v sobě tolik bublinek, že jsme ho hned přejmenovali na pivní sekt nám pomohlo trochu uhasit žížu, večer ještě dorazil místní "kronikář" Áda Kadlec, který nás ještě za světla vyhnal na vršek Čáp (ostatně je to nevyšší bod celého Adršpašsko - Teplického areálu) a při západu slunce jsme se koukali do Chrámovek, na Bišík, Křížák… no prostě PECKA!!

V neděli pokračujeme ve vyzobávání toho hezkého ze sektoru, kde jsme včera skončili a dvěmi krásnými cestami uzavíráme naše poznávání Polické pánve. Příště asi zase tam.

Ať jsou písky suché a stydké vlhké.