Zamrzlý hřeben

A zase nahoru

Útěk do ráje
28.-29.1.2017

Už dlouho jsem plánoval opět se podívat na zasněžené pláně, sjet si staré známé svahy a večer při svitu petrolejky poslouchat kvílení meluzíny za oknem Chaty pod Borišovem. Ještě v pátek ráno nebyla sestava jasná, ale naděje zůstala. Odpolední potvrzená účast od Beloše odstartovala sms výměnu mezi Skobičem a personálem chaťulky. Potvrzeno, chata je sice plná, ale ve spacáku v jídelně - NO PROBLEM. :-).

V sobotu 6:00 ráno v Karviné mrzne Skoba na zastávce u Univerzity při "letních " -9 pod nulou. Hurá směr Revúce. Ráno bylo opravdu chladné a před devátou ranní vylézáme do -18 stupňů a těšíme se na to, až se zahřejem výstupem na ten náš hřebínek. První kilometry musíme fakt makat, aby nás kosa nesejmula, ale první větší stoupák a horské slunko nás rychle vyhání do trika a s úžasnou panorámou kolem stoupáme po Suchý vrch.

Původně chtěl Skobič prozkoumat starou salaš YOUKON, kde před 16 léty začal mít toto pohoří mít rád, ale aktuální podmínky na hřebenu nás tam nepustily. S bídou jsme sjeli vysněžený žlábek ve směru na Balcierovo a přes Ploskou, kde Skoba vzpomínal na krásný sjezd severním svahem do Lubochnianské doliny jsme se ubírali k cíli dnešního dne.

Jsme na Ploské 1532 m.n.m svítí nám odpolení slunce a my trošku bojujeme s fučícím větrem, který svah tohoto kopce proměnil v ledovou homoli. S nadějí sjíždíme do severu a čeká nás tam úplně vyluxovaný svah, kde krom ledu nezůstalo žádné jiné skupenství vody, který nás nutí sundat lyže a opatrně sestoupit pod skalu mrtvých lyžiarou, kde už můžeme opět na pásech dojít k chatě.

Uvítání po sedmi letech bylo jako vždy Borišovské a po plném talíři kyselice s klobásou a několika pivech usínáme jako mimina na lavici v jídelně. Noc sice narušovalo chrápání dvou poláků, kteří přijeli autobusem z Warszawy do Donoval, přišli na Borišov pěšky a v neděli v 19:45 tím samým autobusem jeli zpátky do ojčizny (satani), ale my se probouzíme do bombovního rána. -1 pod nulou, bezvětří a slunéčko od božího rána. Dáváme malou turističku na Javorinu i Šipruň, s dlouhými krásnými sjezdy. Jucháme nadšením ...

Před polednem se vracíme na kofolu pod Borišov, stiskem ruky a bozkom na tvář se loučíme s personálem a zpět přes Ploskou sjíždíme přes sedlo Ploské ku autu.

Když se neuvidíme v pekle, tak pod Borišovem.

See you in hell Skobič

Na Ploskou už bez lyží

Přemrzlý sníh, slunce a stín

Ranní Velká Fatra

Rozjímání před sjezdem

Tak výš už to dneska nebude!!

Traverz pod Suchý

V kopcu už jen v triku

Výstup lahodící tělu i oku

Zase nahoru

Tam vzadu jsme dnes byli