Frankenjura
4. - 11. července 2015

Do Německa jsme se měli vydat již v pátek, ale jeden maličký tvor zhatil naše plány. Tím tvorečkem byla včela, která píchla naši Eli ve středu odpoledne. Ve čtvrtek v poledne jsme s obří tlapou a s představou rychlého splasknutí po zázračné injekci zaskočili na dětské oddělení, avšak k našemu překvapení si tam Elišku nechali. Dostala slušivé pyžamko, kabátek s kytičkami a kaťata pruhovaná, nohu do dlahy a pod led a do žíly kapačku. Vypadalo to, že si ji tam nechají minimálně do neděle. V pátek noha vypadala líp a paní doktorka nám dítě dala domů s tím, že má mít do středy klidový režim. Usoudili jsme, že klidový režim může mít i ve skalách, sbalili věci a odjeli. Aspoň si pořádně zaleze Adam.

...a jde na to

Přestože jsme vyjeli v 6 ráno, do Bavorska jsme dorazili až pozdě večer, protože jsme cestou řešili problémy s autem. Cesta byla výživná. Dítě se zavázanou nohou čpící višňákem zvednutou do výše nosu řidiče, vedro 35 ve stínu a nefungující klimatizace. Odměnou nám byly nádherné skalní oblasti, kterých jsme za ten týden stačili pár poznat. První den - neděle. Ráno se parta vydala ke skále, která byla od místa nocležiště vzdálená asi 100m. Eli šla procházkou také, ovšem s prázdnýma rukama, jen tak na kukačku. Za 3 minuty byla zpět a že si jde pro věci. Jak pro věci??? No, lezečky, sedák, mágo, lano… jde lézt, noha nebolí. Sotva uviděla šutr, tatam byla bolest, dokonce i otok splaskl, takže se normálně vešla do lezečky. Rozlezla se ve třech lehčích cestách (6, 7+, 8) a dala si pauzu. Adam se rozlézal TR, posléze začal přelézat své první cesty na skalách (7+PP, 8-PP). Eli zatím na druhé straně zapsala první prásk, na flash dala cestu Hitchhike By Plane 9/9+. Den jsme zakončili koupáním v blízkém bazínku.

...a taky jistí kamarádku

Další den po rozlezu začal Adam nacvičovat svou první 8, cestu Westwand. Zkusil ji nejprve TR, další pokus už tahal a vypadalo to nadějně. Pondělí bylo rozlezávací i pro Elišku, která nalezla do Iry. Ira Technokratie 9+/10- se jí zprvu moc nelíbila. Je to dlouhá, málo převislá cesta (Eli má ráda hodně převislé cesty s technicky těžkými kroky. El si cestu nakrokovala a jednou ji zkusila. K večeru jsme se zajeli podívat na nejznámější cestu v Juře, Action Direct 11. Hned vedle ní byla krásně převislá Slimline 10-, kterou zrovna krokovala mladá Američanka. Elišce se cesta hned zalíbila, tak se v ní zkusila prolézt. Večer opět koupání.

Adam - Stadeltenne 8- PP

Po dvou dnech lezení by měl následovat rest, my ho užili dlouhým spánkem a koupáním. Bylo vedro k zalknutí. Odpoledne už jsme byli dost vyodpočívaní, šli jsme tedy lézt. Adam přelezl Vier Gevinnt 7 OS a rozlezl si 8+, nejprve TR se dvěma odsedy, pak TR bez odsedu a při pokusu o přelez vypadl z posledního kroku. Eliška si zaběhla na vedlejší skálu a přelezla 3. pokusem Slimline 10-. Pak dala ještě dva nálezy do Iry a byl večer. Přišla bouřka, která prověřila náš nový malý stan. Stan vydržel. Ne tak všechny stromy v "našem" lese.

Adam sleduje cestu

Ráno jeden obří buk ležel na silnici, takže jsme se obrátili a jeli okolo. Mířili jsme do oblasti Stadeltenne, bylo chladno a velmi větrno. Adam přelezl 3 krásné cesty (7+, 8-, 8), bylo vidět, že se do toho dostává, šlo mu to a bavilo ho to stále více. Eliška lezla stylem OS (7+. 8-, 9-) a na druhý pokus Optimum 9 PP. Potom jsme se vrátili a Eliška přelezla Iru Technokratii a Adámek dal Westwand 8 PP.

Adam zkouší Westwand 8

Ve čtvrtek zdolal Áda Nicht Ohne Burste 7 OS, Lara Croft 8 PP a Provillneurose 7 OS. Eliška se ve stejných cestách rozlezla a odešla na Witchcraft 10-, který třetím nálezem zdolala. Vlezla ještě do další těžké cesty a připravila si ji na další den. Změnili jsme totiž plány a oproti původnímu záměru, odjet v pátek do Korutan, aby děti závodily na Petzen Climbing Trophy, jsme se rozhodli zůstat v Juře a užít si ještě skály.

Eli - 9+10- Flash

V pátek jsme byli v oblasti Rabenstein burg, kde Eli se jen rozlézala a jednu cestu, Cool Down 9-/9 přelezla stylem OS. A Adam se pokoušel o OS v cestě 8-, ale u poslední presky přes dlouhý boj nenašel chyt a sedl si. Cestu podruhé přelezl s přehledem a divil se, jak byla snadná. Vyzkoušel si s horním lanem i Cool Down a trochu se houpal. Eli se přesunula vedle a přelezla Sodom 10- PP na celkově 6. pokus.

Eli - Hitchhike by Plane

V sobotu ráno jsme sbalili věci a vydali se naposledy do skal. Adamovi se podařilo přelézt cestu Alles ist gut, was man gerne tut 8+ PP a taky zdolal Na gut 8 OS. Eliška se v těchto cestách rozlezla a přemístili jsme se k jeskyni pod cestu The Flow 9+/10-, kterou třetím nálezem dala. Mohlo se jet domů. Ačkoli děti by nejraději ještě zůstaly. Adam s Elou si jurské skály velmi oblíbili, sedlo jim lezení po malých dírkách, oba byli doslova nadšeni. Výjezd byl tak nejen lezecky úspěšný, ale hlavně moc příjemný!!!