Chorvatsko a Itálie 2013

Sobota
Start z Havířova v 5 ráno, spíme, čtem Bravíčka a z vybraných rubrik poučujem rodiče. V Mikulově padlo rozhodnutí o rozdělení přípravného předzávodního týdne na 3 dny u moře v Chorvatsku a 3 dny v Arco, z toho máme ukrutnou radost - bude MOŘE! Do campu v Medveja přijíždíme kolem 17h, stavíme stany na skorobetonu, pro všechny je to poprvé, ale podařilo se. O hodinku dvě později přijíždí Janošovská část výpravy. Hup na chvíli do moře, uklohnit něco k večeři, s tmou přišel déšť, hrajem karty ve stanu. Máme jedny německé "super sousedy", ráno pak v lijáku tlačíme jejich karavan přes půl campu, pán asi nemá řidičák :)

Neděle
V noci na neděli liják a bouřky, takže do skal jsme zaskočili jen "na kukačku" - obhlédnout místní terény. Krásné. Taky moře, nějaké to koupání, blbnutí na pobřežních skalkách, podvečerní trošku náročnější pěší výlet do Lovranu na zmrzku s hromobleskovou sprchou při nočním návratu.

Pondělí
Noční bouřka byla fakt šílená, báli jsme se že nám odletí stany. Blesky, hromy, liják, vítr. Ráno se vzbudíme a všechno je jinak - počasí OK, jdem se koupat - vždyť jsme u moře! Šly jsem na nafukovací atrakce, kde nás milí místní borci nechali blbnout víc než 2 hodiny! Když se k tomuto příjemnému zdržní přičetlo malé zakufrování cestou do skal, výsledkem bylo že naše skupina nezvládla lezení, do Vela Draga jsme se dostali až těsně před setměním. Janošovi lezli celé odpoledne jak o život, právě balili. Cestou jsme se ještě zastavili na zajímavém místě - šterkopískové duny, příjemná hodinka v nádhern&eac ute;0m zapadajícím slunku.

Úterý
Dnes to s lezením myslíme všichni vážně. Opět Vela Draga, pod vedením Marcela, jeho průvodců a včerejších zkušeností, tentokrát bez kufrování a na první pokus, krásné skály, počasí, okolí, cesty… Vylezli jsme ve skupině asi 8 různých cest.

Středa
Přesun do Arco byl poměrně pomalý, už kvůli 7 minutám v Benátkách - to jsme prostě nemohli vynechat! Za tu dobu se ovšem někteří stihli za těžké prachy vyčůrat na benátském nádraží a všichni ochutnat nejlepší zmrzku na světě. Elišce tam sice přejel nějaký týpek malíček kufrem, ale přežila. Holt krásná je Itálie :) DO ZOO campu v Arco jsme tedy dorazili drobet později a stavěli stany ve světle čelovek - dobrodrůžo!

Čtvrtek
Vstávání bylo tak nějak den ze dne obtížnější…:) Krásné celodenní lezení na krátkých a lehkých i dlouhých a těžších cestách, tahání na prvním, jištění, cvakání, prostě konečně horolezecký den jak má být! K autu opět s čelovkami za padajícího soumraku, jako obvykle, asi si na to zvyknem.

Pátek
Předzávodní odpočinkový den = shopping! Kdo v Arcu neprolezl aspoň 20 climb-shopů, a polovinu z nich dvakrát, ten jako by tam nebyl… Volný rozchod pro nás holky s hromadou (no, spíš hromádkou, vlastně hromádečkou) Éček v kapse. Zmrzky na každém rohu se už pro nás stávají samozřejmostí, umíme si je objednat, zaplatit a dokonce jsme si zvládly i koupit pizzu - hlad je holt nejlepší učitel italštiny na světě :)

Sobota
Závody! ROCK JUNIOR 2013! Konečně můžem ukázat, co v nás je! Ráno jsme vstali všichni skutečně brzy, závodnice i doprovod v mírně zdravém stresu a jdem na to. Bouldry moc pěkné, těžké, i tak Eliška vylezla výš a dál než loni (2 topy + 3 zóny) - trénink je znát. Rychlost - pouze jeden jediný pokus na standardních chytech - hodně náročná věc. Kdo nezkusil, neuvěří. Celkově jsme ovšem vybojovaly velmi slušné výchozí pozice pro nedělní závod v obtížnosti.

Neděle - Pondělí
Závody v obtížnosti, opět pouhopouhý jeden jediný pokus, byl to boj, cesty zajímavé, náročné, no, jsou to prostě "velké" závody. Dnes proběhly také závody ROCK KIDS pro menší a "ne úplně závodní" děti. Lehčí i těžší bouldery, traversování, taky rychlost, prostě všechny disciplíny jako u "profíků". Dája i Madla si vedly velmi dobře, a hlavně to všechny moc bavilo! Eli i Maki v ROCK JUNIOR vylepšily včerejší pozice, takže úspěch! Sláva vítězům a za rok se uvidíme! Cesta domů? Nevíme, v noci totiž spíme. Ale kolem salewácké haly v Bolzanu jsem jeli ještě za světla:) Do Havířova jsme dorazili první školní den v 6 ráno, takže jsme si stihli tak akorát převlíct závodnická trika a přehodit bágly na zádech :)
Ciao, see you i in Arco 2014!

Doplnění za auto č. 2:
Když už jedeme závodit, tak je potřeba také vyladit formu. Do poslední chvíle jsme plány upravovali dle počasí, nakonec to celkem klaplo. Studená voda v moři nás donutila více lozit. První den bylo celkem mokro, takže jsme šli obhlídnout oblast Mošćenićka Draga.

Asi 10 km autem po úzké klikaté silnici do prudkého kopce pak asi 25 minut pěšky do sektoru C. Moc krásné cesty, hodně ještě nebublikovaných v průvodci. Také sektoty A a B jsme našli. Večer jsme se setkali s Makinou soupeřkou Lucií Brkić a jejími rodiči.

Další den za námi přijedou do skal. Do Vela Draga jsme se vydali druhý den až v polede (skály musely oschnout). Lezli jsme cesty Motika 5a, Motika direct 6a+, Bjelo pranje 4b+, Black coffie 5c+ a také nádherné Huncut 5b a Torpedo 6b. Chorvaté přijeli kolem 17. hodiny, naši asi v 19 :) Třetí den tedy pokračování: Bršljanov rub 4a, Onaniko 5c, Stojan 4a, Pinčica 4b, Bršljanov žlijeb 5b, Ljubica 6a+, I am from Austria 5c, Žuta ruža 5c, Ružica 5c plus prohlídka dalších sektorů. Zdá se, že bude co lézt i příště.

Přesun do Arca byl trochu náročnější, protože jsme opět museli přes Vela Draga. Maki tam totož zapoměla přilbu. Krátký běh v dešti to vyřešil. Cesta po okreskách se nakonec ukázala daleko rychlejší než cesta auta č. 1 po dálnicích. V Arcu jsme se ubytovali a plánovali zítřejší lezení. Zvolili jsme Val Lomasone a luxusně si zalezli. Asi 12 cest od 5a do 6c v sektoru IV a pak Luce Nuova 6a+, 6a a Via del Cubo 6a+. Předzávodní den jsme se zajeli podívat na Arcadioland vylezli 2 cesty a zbytek si nechali na příště. Určitě se brzy vrátíme :)

O závodech ROCK JUNIOR a KIDS ROCK jsme už psal minule, takže jen gratulace všem závodníkům k výborným výsledkům.